Gå till innehåll

Därför ska du kombinera SiteVision med Microsoft 365

Varför välja antingen det ena eller det andra av två bra system när man kan kombinera de två och få en riktigt bra plattform att börja bygga en digital arbetsplats på? Eftersom de båda systemen är bra på olika saker förespråkar vi SiteVision, Sveriges mest uppskattade publiceringsverktyg, som bas och sedan integrerar vi de tjänster och funktioner från Office 365 som ni vill använda. På det här sättet kan dina medarbetare samarbeta mer effektivt och samtidigt få en enklare arbetsvardag.

Med stor sannolikhet har ni redan idag licenser i Microsoft 365, men kanske utnyttjar ni dem inte fullt ut. Då ser vi till att ni gör det. Vi kopplar ihop SiteVision med vilka tjänster, som exempelvis SharePoint, Teams, Yammer och Planner, ni vill. Användarna får tillgång till alla funktioner från M365-tjänsterna direkt i intranätets gränssnitt och behöver inte hoppa mellan olika system och fönster. Alla verktyg presenteras därmed i intranätets design och det blir lättare att kommunicera varumärket internt för kommunikatörerna och enklare för medarbetarna som slipper ta till sig en ny design för varje verktyg som används.

Styrkor och svagheter med SiteVision och Office 365 – så här tycker vi

Funderar du på varför vi tycker att en kombination är bäst och inte vill rekommendera bara ett av de två systemen, kan du gärna läsa vårt blogginlägg Intranät i SiteVision eller Office 365 - vilken ska man välja?

Där visar och poängsätter vi varje systems styrkor och svagheter och jämför sedan hur en kombination står sig gentemot de enskilda systemen.

Publicerad • 29 april 2020