Gå till innehåll

Bid Manager

Soleil är ett ambitiöst och nytänkande IT-konsultföretag som hjälper verksamheter att skapa bättre digitala relationer med webbplatser, intranät och samarbetsverktyg. Vi är ett innovativt team där vi tar tillvara på allas specifika kompetens och där du får var du. Vi jobbar alltid med de bästa och smartaste digitala verktygen, eftersom det ger mer nytta för användare och verksamhet. Vi tror på mångfald och är alltid nyfikna och intresserad av hur vi kan bli bättre.

Att jobba med oss på Soleil kännetecknas av kunnighet, framåtskridande och omtanke. Det har gjort att vi idag är bevisat bäst på några av de viktigaste digitala verktygen. Vi är stolta för att våra kundleveranser vinner Sveriges främsta utmärkelser år efter år.

Är du en skicklig projektledare med en passion för att vinna affärer? Vill du vara en del av ett växande företag där vi kombinerar professionalism med en stark teamkänsla och arbetsglädje? Då är rollen som Bid Manager hos oss något för dig!

På Soleil drivs vi av att skapa bättre digitala lösningar för våra kunder. Vi är ett engagerat team av utvecklare, strateger, UX-designers, projektledare och andra experter som tillsammans löser våra kunders behov. Vi är också ett företag som värderar samarbete, balans mellan arbete och fritid samt att ha kul på jobbet.

Med agila metoder och självstyrande team tar vi oss an projekt där varje medarbetare har friheten att påverka sitt arbete. Vi tror att denna modell, tillsammans med vår starka kultur, är nyckeln till både vår och våra kunders framgång.

Om rollen

Som Bid Manager får du en nyckelroll i vår fortsatta tillväxtresa. Du ansvarar för hela anbudsprocessen, från att bedöma förfrågningar till att leverera högkvalitativa, vinnande anbud. Rollen innebär också att du agerar som affärsprojektledare – samordnar internt, formulerar professionella texter och håller tidsramar.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

  • Projektleda och utarbeta anbud inom den offentliga och privata sektorn.
  • Utföra analyser efter beslut för att ständigt förbättra våra chanser att vinna.
  • Utveckla och förbättra vårt anbudsmaterial.
  • Hålla koll på kund-, partner- och leverantörsavtal (avtalscontrolling).

Du kommer primärt arbeta mot den offentliga marknaden och bidra till att säkerställa att vi levererar vinnande anbud som stärker vår marknadsposition. Vi ser gärna att du är på plats i vårt kontor i Karlstad minst två dagar i veckan.

Vår kandidat

Du har några års erfarenhet av att arbeta som Bid Manager eller liknande, med god förståelse för LOU och gärna erfarenhet från IT- eller tjänstebranschen. Du är skicklig på att uttrycka dig skriftligt i affärssammanhang och har ett naturligt driv att skapa professionella och vinnande anbud.

För att lyckas i rollen behöver du:

  • God samarbetsförmåga och en relationsbyggande inställning.
  • Förmåga att leda projekt, koordinera och strukturera.
  • Ett affärsmässigt fokus och ett öga för detaljer.
  • Ambitionen att inte bara leverera utan leverera det bästa.
  • Ihärdighet och tålamod och du förstår att många anbud inte går hela vägen, men behåller ditt engagemang och driv. Utmaningen att hitta lösningar och omvandla ett nej till ett ja motiverar dig.

Ansökan

Vi samarbetar med Consensus. Din ansökan registrerar du på www.consensus.nu Länk till annan webbplats. så snart som möjligt, dock senast den 10 februari. Har du frågor är du välkommen att kontakta Clara Norell, 076-531 26 80 eller Lena Ahlin, 070-374 34 94.

Välkommen!