Kanalstrategi

På de flesta arbetsplatser finns det idag en hel rad olika kommunikationskanaler, och inte sällan används de olika kanalerna dessutom på väldigt varierande sätt av olika medarbetare. Något som lätt skapar utmaningar när det gäller att ha en effektiv kommunikation på arbetsplatsen. Då behövs en kanalstrategi som tydliggör vilka kanaler som ska användas när och hur de ska användas.

Jennie Thorèn Johnson

Under webbinariet går vi igenom vad en kanalstrategi är, varför den behövs samt hur man kan gå till väga för att ta fram och implementera en ny kanalstrategi i verksamheten.

Om Jennie

Jennie har lång erfarenhet som projektledare för otaliga externwebb- och intranätsprojekt. Hon har arbetat med SharePoint sedan 2003 och numera med Microsoft 365 med fokus på dokumenthantering. Hon drivs av att underlätta vardagen för användarna.

 

Kontakt

Publicerad • 22 april 2020

Vill du veta mer?

Vi kontaktar dig